søndag 18. september 2011

Søndags-sopp.....

...... i den gartnerløse hage....
jeg ble litt paff da jeg tittet ut og så alle soppene som har poppet opp i gressplena....
..tenk å kunne legge soppturen til hageflekken..
..eller kanskje ikke..

min kunnskap om sopp er minimal, og jeg har en følelse at disse soppene egner seg best i ei boblende heksegryte...

men tar jeg feil, er det bare å kommentere det!






































 disse ligger og sover nuh...



noe blomstrer med nydelig farge - selv uten gartnerhjelp..


God søndag - og god sopptur til den som skal det!

den gul-oransje kantarellen er trygg - og veldig god!

2 kommentarer:

  1. Tenk at plensoppen kan være så vakker...., og jeg som aldri har gitt den en sjanse.

    Kari-Kari

    SvarSlett
  2. :-)
    jeg forstår ikke hva som skjer i plena vår, men det forstår kanskje mannen din....? han har vel litt grønne fingre..... jeg har gitt opp.... venter bare på gartneren!;)

    SvarSlett