onsdag 21. september 2011

Stress ned med - et eple

.......eller kanskje med en sjokolade?

jeg valgte eple, fordi

-jeg fant ett eple på epletreet vårt
-eplet var rødt
-eplet hang der helt alene
og
et eple gir ikke så dårlig samvittighet..
-eple kan jo til og med være sunt!

...hvis du velger sjokolade, prøv den med 86% kakao!:)

*

Det er ingen stor kunst å plukke og spise et eple veldig fort!
Ikke en sjokolade heller, for den saks skyld!

Jeg tror jeg kunne ha jafsa i meg en haug i løpet av 1 minutt!

Derfor:

...prøvde jeg å plukke og spise et eple så sakte jeg kunne!

Jeg ville være oppmerksomt tilstede i hele prosessen.....gjesp... guri, så kjeeedelig!

men:

Det funka - antistressende, altså! 
Jeg har prøvd....mange ganger...
(ikke med epler fra hagen da.... der var det aldri flere enn 2)

.....det er vanskelig å være 100% oppmerksom på oppgaven hele tiden, men jo mer fokus jeg har hatt på eplet,
sånn som

-farge
-lukt
-smak
-konsistens

og sånne ting,


desto mer har alt annet forduftet ut av hodet mitt!
Ja, i noen minutt har ingen problem fått ta plass inni meg.... og det er ganske utrolig, for jeg er kjempeproblemfokusert...

derfor:

spis et eple
fokuser på spisingen/gomlingen/tyggingen
og opplev flere minutt uten tanker og stress!

eller som sagt:

spis en sjokolade og stress ned!

Bildene mine tar for seg eplet, siden jeg ikke ønsker å fremstå som karaktersvak.....eeeehhh, sjokoladesvak....
men skal jeg være helt ærlig, ville jeg valgt sjokolade...

kanskje.....


























jeg tror faktisk jeg hadde 8 minutt med eplefokus!

Uten stress!!:)

Prøv selv!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar