torsdag 13. oktober 2011

En blå time.......blåtimen....

....alle de blå timene!

Var jeg i det svært fuktige og grå hjørnet i går,
forårsaket av alle regndråpene,
samt vått skydekke,
og en sviktende gartner,
atpåtil (!), 
må jeg nesten skrive litt i dag også!

Dagen i dag har nemlig vært så totalt annerledes!

Gartneren glimrer fremdeles med sitt fravær, altså.

Likevel

Dagen i dag har vært blå!
Og tørr!
Ikke en dråpe har falt fra den kalde og klare blå himmelen.

Dagen i dag har vært blå i mange nyanser.

Lurer faktisk på om blodet i prøveglassa
 på laboratoriet var blått også!
Og arbeidsmengden kunne fort ført til en melankolsk blues, 
men istedet ble det et sprakende blått samarbeid som 
gjorde arbeidsdagen meningsfull!
Meningsfull-blå!


Ute:

Lufta har vært isblå
Fjella har vært stålblå
Himmelen har vært lyseblå
Marit har vært ganske mørkeblå,
men det hører med på livets vei med PTSD i bagasjen. Følelsen av å leve i en malstrøm av all verdens blåtoner, kan være noe kaotisk.

Det var fint å få gå en liten luftetur med Selma
 i den blå timen i kveld.

Først da jeg sto oppi Skåla, klarte jeg å åpne sansene
og se og lukte og kjenne!

Herregud, alt var blått!

 Saudehornet


Mot vest - og sola har takket for seg




Ørsta sentrum under blå himmel og mellom stålblå fjell


Det er ganske fint å få oppleve en sånn blå time.
Noen få øyeblikk er alle bekymringer og problematiske tanker fraværende.

Jeg kan bare være.......




5 kommentarer:

  1. Du skriv fantastisk flott her - kjenner at eg er der på ein måte her eg sit langt borte. Og så den gode gode følelsen når du endeleg opnar opp og tek inn alt dette BLÅ og berre er. Vi burde alle bli flinkare til å berre vere....

    Jannetove

    SvarSlett
  2. Verdens beste medusin:))Komme seg på en topp å skue utover det vakre blå lyset du har fanget:)))

    Gleder meg til hvite fjelltopper jeg og, veldig! Vi ser inn til Hjørundfjorden...herfra ser man små hvite topper i horisonten, enda så store de er:))

    En fin kveld i stugu:)

    SvarSlett
  3. Herlig blått innlegg!!

    Håper dagen i dag blir lett og lyseblå for deg:))

    Klem fra Marie

    SvarSlett
  4. Blå er min favorittfarge i livet. Deilig:-)
    God blå helg!

    SvarSlett
  5. Dette ble jo en glad blues for undertegnede:)
    Tusen takk alle! <3

    Hyggelig dere likte innlegget!

    Blått som kan spenne fra glassklart til nesten svart, er jo utrolig fascinerende!
    Ser nesten fram mot disse spennende ettermiddagstimene som kan gi mange inntrykk og tanker!

    God fredagskveld og riktig munter blå helg til alle! :)

    KlemM

    SvarSlett