søndag 6. november 2011

November-eventyr.......

Hvem 
skulle tro at
 
november
   
ville slå til med  
sommerdager,
besøk av Karikari
og
fjellturer!

Det er jo 

3 ting 

på en gang!

Og det går jo nesten ikke an!?!

Men
det gikk an
i år
!

Karikari 
(som selvfølgelig heter Kari i virkeligheten)
 er en kjær svigerinne
som bor på flate Østlandet.

Denne høsten har hun
ytret ønske om 
en fjelltur eller to...
Hun har lest bloggen min, og blitt
litt fascinert og inspirert!

Vi hadde vel egentlig først tenkt oss til 
sydligere strøk, 
men så ombestemte vi oss!

Destinasjon Ørsta

var mer fristende!

Ja vi elsker dette landet, liksom!
Furet og værbitt og med saganetter!

Saganetter som senker drømmer!

Og så skjedde det som jeg nesten ikke hadde turt 
å drømme om:

Sommer i november!
Blå himmel og temperatur rundt 15 -17 grader C.



*


Så var det å velge et fjell!


Siden Karikari og jeg og bikkja er kjerringer,
ble ikke valget så veldig
vanskelig:


Kjerringa 1130 moh   






















































da vi skulle over i skyggesida, møtte vi snøen.
Hard og "på skråss" og Selma ville ikke "utpå"...
... ikke vi heller, egentlig....

Ingen skam å snu, men.......

Kjedelig!







Kjedelig å ikke nå mål!
Og akkurat denne dagen ønsket jeg så
inderlig at Karikari
skulle nå til topps!













Så fikk vi en topp likevel!





.. og på en fjelltopp




Det ble noen meter oppover denne dagen, likevel!









På tilbakevei!


















1. dag i fjellet er over!

*

Dag 2

Liadalsnipa 924 moh
Luftig og utfordrende for Karikari
som har bittelitt
høydeskrekk...










































Vært der, sa Karikari :)




Vært der også, sa Karikari!
På Raudøya og Raudøyholmen, altså.



Til Karikari!



På vei ned igjen..... oooouuuuhhhh







Trygt nede etter klyving nedover bratt berg!








Tusen takk for 2 flotte turer!


November er så trist og grå, står det i en sang! 
Den sangen må revideres,
tror jeg!


November er iallefall ikke BARE trist og grå!


  


8 kommentarer:

  1. Herlige bilder som alltid:) Likte veldig godt det du satt rett opp for et stup? tøft alså:):) To spreke svigerinne:))

    Ble fotballkamp på meg idag...kan du tro det? Uff! Men ble jo litt spennende da. Men skulle heller vært på en fjelltopp ja!!

    Søndagsklem fra meg:)

    Nb! Hatt besøk av lille barnebarnet ikveld - lykkerus:)) og mye kjærlighet:))

    SvarSlett
  2. Takk for tur-glimtene, Marit (og Kari)! Nesten så jeg sa takk for turen:)) Herlige bilder og herlig natur som jeg får nøye meg med å nyte på bloggen!

    Og; jeg deler oppfattelsen av november så langt! Den har vært fantastisk!!!!

    Klem klem fra Marie

    SvarSlett
  3. Eg blir så inderleg godt humør av å lese bloggen din - sikkert fordi du skriv så fint med få ord og fordi du tek så inderleg flotte bilder med kommentarer. Men også fordi du tek meg heim - her eg sit på Hadeland og minnest at eg har budd i Ørsta heilt til eg var 49 år og tok spranget ut i den store verda. Ørsta vil alltid vere "heim". Eg har ikkje vore verken på Liadalsnipa eller Kjærringa, men eg har vore på Mosetra og opp til Ljosavatnet. Lurer litt på om eg kan klare slike toppar - med mine muskelplager og etter at cellegiftkuren er ferdig......Kanskje viss eg begynner i det små og aukar på....kanskje til våren når kroppen vaknar til att....Ein ting er sikkert at fortset du å blogge slik du gjer - så er det IKKJE inspirasjonen det står på:-))
    Tusen takk for at du gav meg denne "turen" som eg kan tenkje på no når eg set kursen mot Gjøvik og forgifting nr. 2:-))

    Ha ein flott dag kjære du -jannetoveklem

    SvarSlett
  4. Tusen hjertelig takk damer!!
    Artig at dere følger med!
    Disse to dagene var veldig spesielle. Må prøve å gjemme dem i minnet:) og i hjertet <3

    Og Jill: Ganske lat søndag med fotball her også!:) Hyggelig at du fikk besøk av vesle Noah da!

    JanneTove: Tenker på deg! Og når du blir ferdig med kurene dine, er det kanskje råd å ta seg en tur, vet du! Hvor langt og hvor høyt, kommer an på mye. Men er det en lang lys sommerdag, er det utrolig hva en kan utrette!:) God matpakke er viktig! Og selve turen er jo et mål i seg selv, selv om jeg veldig gjerne vil OPP!!:)
    Vet du, svigerinna mi er fra Harestua .. er ikke det på Hadeland??

    KlemM

    SvarSlett
  5. Been there, done that!
    Og enda grøsser jeg når jeg ser de "bratte" bildene;-)
    Tusen takk Marit for fantastiske turer.

    SvarSlett
  6. Karikari!!!
    Tusen takk!
    Grøss, men vær stolt:)
    Og husk: Du er fantastisk sprek:D

    SvarSlett
  7. Supert å å vere med på tur......fantastiske bilder Marit.....
    Klem Marianne

    SvarSlett
  8. Marianne!

    Tusen takk, og takk for hyggelig prat
    på labben i dag:)

    Du er skjønn!!! <3

    SvarSlett