fredag 16. desember 2011

Året 2011 - slik det fauk ta seg....

one way or another...




eller kanskje jeg bare skal kalle dette et
julebrev?


Det er noen år siden jeg sluttet med denne 
(julebrev-)aktiviteten.


Gnisten forsvant, liksom,
og barna fulgte en litt annen retning enn 
jeg antok var anstendig, moralsk, religiøs og korrekt
nok
sett utenfra...!
(for meg er de de aller aller beste!!! <3)


Ikke vet jeg da, men
jeg er kjapp på å danne meg et bilde av
hva som forventes...


Men
så har jeg jo mine 4 leveregler som
jeg har valgt å leve etter...




...og én av reglene sier jo direkte at
jeg ikke skal anta,
så da kan jeg jo bare la være å bry meg om hva
jeg tror
 forventes...sånn sett...


I år blir det i alle fall et historisk
julebrev!


Her inne på bloggen:)


Endel detaljer unnlater jeg, selvfølgelig, 
for å beskytte leserene mine;)


Men bilder skal dere få!


Og noen visdomsord!


Og jeg understreke at dette er 
min 
2011-fortelling!


Jeg kan ikke snakke for mannen min, Sjur, eller barna mine
Rakel Sofie (19,5år), Simon (18) og Emil Theodor (14).




- det kan hende at ikke alle mennesker er like,
 men alle er i like høy grad mennesker -

(High Gaitskjell)


Jeg startet året på Modum Bad, for jeg var midt oppi et opplegg der, på traume-avdelingen. Og bare for å nevne det: Modum Bad er IKKE et nervesanatoruim...
Modum Bad er et sykehus som prøver å hjelpe til med og reparere 
"skadeskutte vill-ender"...
Modum Bad har gode tilbud for mange typer traumer! :)



Jeg anbefaler ALLE å prøve å male!!
Det er GØY - uansett resultat...:)
Jeg bruker tuber med vannbasert maling som jeg kjøper på Europris.
Lerret er også billig der!

PRØV, da vel!!



Jeg tror dette er tatt i februar/mars. Da var vi alle samlet hjemme i Ørsta!
Rakel hadde sikkert litt fri fra NTG-Lillehammer... 



Deilig med skikkelig vinter!!! Og jeg tror denne vinteren var ganske lang!




Men våren kom tilslutt! Og den første hvitveis ble ønsket 
hjertelig
velkommen!!



Men i høyden lå snøen lenge!!





Så var det ei lita økt på Modum igjen!
Og i pausene kunne vi for eksempel ta toget til Krøderen :)
Eller hoppe i Vikersundhoppbakken (?)



-vi ligger alle i rennesteinen, men noen av oss ser på stjernene-
(Oscar Wilde)

- uansett hvor lang reisen er så begynner den med et skritt -
(Kung Fu Tse)

- en helt ny dag, helt ulik fra i går.
 Triste ting kan tilgis, 
ugjorte ting kan utføres,
 glede kan spres. 
Gjør det! -




En fantastisk dag som startet på Overå-sanden og som ble avsluttet på Runde!!!
Jeg anbefaler alle som ikke har vært på disse stedene om å prøve og prioritere tur dit! Det krever ingenting! Overå-sanden ligger like ved veien. 
Runde-fyret krever lett vandring, men jeg gikk i "fit-flopp's" og det funka helt fint:)
Bare en helt utrolig nydelig naturopplevelse... og orker du ikke å gå, så kjør ut til Runde og bare SEEEEE!!!:)

Pliiiiiis <3





Stad-Surf! Anbefales forlengs og baklengs og oppned!
Utrolig flott plass - med bare positiv energi!!
Du trenger ikke å surfe for å kjenne dette!
Bare vær der - og pust!!
Vi var selvfølgelig (?) med på Yoga! Anbefales!!!:)
(krever INGEN forkunnskap!)




Vi var ute på ei eller anna øy for å se på en bil som vi kjøpte... SSangYong!?!
Jeg var mer opptatt av å få med meg kjæresten ut til Alnes FYR!!
Jeg elsker FYR! <3
...har blogget herfra tidligere i år.....den som leter finner;)



Om vinteren var lang, og sommeren var kort, så ble liksom høsten veldig lang også, og mange fjelltopper ble besteget...bare fordi jeg hadde lyst :)



Og FLØ er verdt et besøk! Vakkert landskap og vakkert hav og MOODS of Norway!!! For den som er opptatt av norsk ekspandering i utlandet :)



... og litt kajakkpadling med kjæresten mens "barna" er på skolen....
Alle "barna" fikk jo prøve i høst.
Også blogget om..... "et lite stykke Norge" eller noe sånt...:)



...og så lot vinteren vente på seg, så vi fikk oss en tur til et nytt fjell i NOVEMBER!! Middagshornet!!
Og Rakel ville være med :) jeg har en følelse av at hele turen foregikk i en slags blåtime.... men vi kom ned før mørket la seg rundt oss:)



... og desember kom, og Rakel fikk plutselig endel fritid pga hennes timeplan, og den dagen hun og jeg bakte julemenn, har jeg visst også blogget om... husker ikke hva jeg kalte innlegget... men det er bare å leite, for jeg trenger mange treff:))

Hehehe...-utspekulert kjerring, jeg;)


og da er det bare å ønske godt nytt 2012...!!!
 - møter du noen uten smil, så gi ditt!!!


*


Jeg er endelig tilbake i arbeid!!
Sjur har alltid jobbet, og gjør det fremdeles!
Rakel skal til Sør-Afrika i januar!
Simon er russ 2012!

Emil, 9. klasse, har valgt å være kirkelig konfirmant til våren!
Selmahunden nærmer seg 3 år!


Jeg tilhører en familie på 5 + 1 St. Bernhard!


Jeg er utrolig privilegert! 




KlemM marit rakel 2011







18 kommentarer:

  1. Utrolig god lesing tante<3 glad i deg og de resterende familiemedlemmene:):)

    SvarSlett
  2. Eit vakkert julebrev - du er så flink med ord og bilde - Kjempeflott å vere på besøk hos deg - klem:-))

    SvarSlett
  3. Klem til deg også Marit-mor:)) Koselig "årskavalkade"!!!! Du er flink med bilder, gode ord og tanker!

    Ei fredelig, herlig julefeiring ønsker jeg alle dine 2- og 4-beinte!!

    Førjulsklem fra Marie

    SvarSlett
  4. Så koselig en blogg,Marit ;)) Har padla masse ute ved Kjellsund,der er supert!

    SvarSlett
  5. Søte dere!! <3
    Hyggelig at året falt i smak:)

    <3

    SvarSlett
  6. Et flott år:) og som dei andre sier. Du er en god forteller Rakel:)) Modum er en fantastisk plass. Jeg fulgte en god venn dit og opplevde plassen som fantastisk hjertevarm:))

    Slik er jo livet, og det gjelder oss alle.Tanker jeg gjorde meg når vi var der er at her kunne vi alle ha glede og lærdom av å være. Du er sterk og flott på alle måter.

    Håper jeg går på deg i naturen en dag:) Det hadde vært innholdsrikt:))

    Livetsklem fra meg:)))

    SvarSlett
  7. Hærlighet kor god du e ,kjempe fint julebrev . eg vil ønske deg eit hærlig 2012 år ,med mange nye eventyr. Takk for i år, og seier velkommen til det neste. God klem fra nr.18 :-)bort i her ,hehhee <3

    SvarSlett
  8. Vakkert julebrev, Marit <3 Stikk oppom snart! Go`klem Ingunn

    SvarSlett
  9. Ja, tenk om vi kunne dumpa i hverandre, Jill! Det kunne blitt et svæært interessant møte, tror jeg:)..hmmm, hvem vet. Verden er ikke stor!

    Og det du skriver om Modum syns jeg er helt rett: Alle kunne hatt godt av å være der ei stund, på en eller annen måte... Det er mye å plukke opp der! Og fantastisk natur, selv om det er paddeflatt:D Skogen på Furumoen vet mye!

    Og TuriD i nr 18: Tusen takk og god jul! Håper å få gi deg en klem før julekvelden <3

    SvarSlett
  10. Hei Ingunn!
    Tusen takk og vel møtt :)

    SvarSlett
  11. Dette var vakkert!!:)
    God jul til deg og dine og gode ønsker for det nye året!! DU er en fatastisk person! :)

    SvarSlett
  12. Tusen takk Cathrine :)
    Hyggelig du likte året mitt;)

    Da jeg kjenner en del Cathrine'r er jeg litt usikker på hvem du er, men uansett:
    Alle gode ønsker til deg for både JULA og det NYE ÅRET <3

    Følg hjertet ditt!!

    KlemM <3

    SvarSlett
  13. Det er nok din kjære MB- Cathrine<3

    SvarSlett
  14. Kjempe kjekt å lese Marit !!! Å so mykje flotte bilde då !!!! Fint å sjå ei so sammensveisa familie i en travel kvardag :-) Ha ei fine jul opp i skaukanten alle sammen der oppe ;-)) Klemz <3

    SvarSlett
  15. Tusen takk, Anja... positiv du! Jeg som skulle legge ut linken om smør:-D
    Den ble lagt ut i går 18. desember!!
    God jul!

    SvarSlett
  16. Dette likte jeg:) Vakkert
    Klem fra Grete, Furuheim 2 -85/-86

    SvarSlett
  17. Åååh, tusen takk, Grete:) Så hyggelig! Nå ble jeg GLAD ! Godt nytt år til deg!! 2012 ligger uberørt og kan bli spennende! KlemM

    SvarSlett