fredag 29. juni 2012

Nytt hus...siste kapittel...

... tror jeg...

det er jo egentlig
ganske
begrenset 
hvor mye jeg kan
skrive om et drivhus
og det som vokser inni
drivhuset

har jeg funnet ut...

ærlig talt!

noen 
hvisket meg i øret
at det
fins
visse grenser

og

jeg prøver
å
være
god
å ta hint

prøver virkelig:)

...det som gjør meg litt 
spesielt 
skeptisk
er liksom
dette at jeg egentlig
ikke har 
grønne fingre
og egentlig
bare er på utkikk etter
en gartner

fremdeles JA!

nå har jeg endelig
forstått
 at
bloggen min
i alle fall ikke
leses av én
eneste
gartner som
ønsker
seg
noe mer å gjøre...

spesielt ikke av en gartner som ser
potensialet i 
min hage
og ønsker å jobbe for meg...

(her må jeg skrive i entall, siden jeg ikke har tatt dette 
blogginnlegget opp i familieråd)

kanskje ingen gartner
leser bloggen
i det hele tatt...

det er greit

:-D

jeg driver og lærer meg
å 
smile
når det røyner
som verst

:-D

Det er i grunnen ganske kult:

"verden er ikke helt som jeg ønsker"

men
SMIL

Jeg garanterer

det funker
-det kan funke-

det skjer noe når jeg smiler i alle fall

noe faller vekk

noe slipper

noe...

*

her kommer

drivhuseffekt:



Selma passer gjerne på drivhuset -  og gjerne på både det ene og det andre
 - det vil si - hun er ikke en typisk vakthund,
men hun kan likevel finne på å plutselig engasjere seg
i noe som vandrer forbi... what???
da kan hun faktisk sette i å bjeffe!!!
Det hun sier er bare; kom og lek med meg!!!
 men hvilkensomhelst "hagefante" kan jo bli bortimot livredd..... voffffff :@|



Se her! Det har ikke skjedd masse inni nyhuset, men en grønn klump har funnet sin plass nedi et hjørne... grønnsaken ser nesten ut som en rugby-ball...
ha-ha-ha... og jammen dukker det ikke opp en liten en like bak...

Det står "agurk" på plantelappen...ja, tro det den som vil...
jeg er skeptisk
jeg er født skeptisk...
sorry

ellers ser klasetomatplantene til å vokse og trives
isbergsalaten derimot, ser pistrete og svært tufsete ut...
Rakel kommenterte her om dagen at isbergsalaten skulle være "rund"... "min" er lang og tynn... hvor lang tid trenger denne isbergen da?

Her er det masse deilig rucola! Rucola trenger lite spire og voksetid... bare noen uker, så nå må alle som vil ha rucola bare komme på min dør...
det gror og gror... og vi vil bli overmåte overmette av rucola hvis vi skal spise alt sammen...  jeg innrømmer at jeg gjorde dårlig research... jeg burde jo vite at jeg sådde alt for masse frø... men det er vakkert nå da!
Ja, sett bort i fra de sneglespiste blada da! Tenk at en hel snegle-eskorte invaderte drivhuset... de lå liksom i skjul under pottene og spiste bare mens
liksom-gartneren sov... fytti!
Enda godt jeg kom på å "potte om" vekstene... da spylte jeg vekk disse grå myke slimete vakre skapningene... jamen.. de spiste av plantene mine!

dette er ikke drivhuseffekt... dette er jordbæråker...
bare for å minne om fjoråret:
Ikke 1 virkelig skikkelig jordbær så dagens lys... ikke en eneste en...
nå er vi i slutten av juni - og hva skjer...?

 - takk til sol og luft og vann og varme :)


bare for å gni det inn, selv om det ikke er stort å blåse av... men jeg har plukket 12 jordbær i åkeren! 12 bær - og alle bærene var 100% fine - altså ikke angrepet av maur eller anna innsekt:) og smaken var GOD


Sånn er hagen i slutten av juni

ganske
helt
alminnelig

og likevel
føler
jeg
at den
er litt
spesiell

vet noen hvorfor?

jeg vet ikke...









































2 kommentarer:

  1. Herlig, Marit! Herlig!!!!! Jeg elsker disse drivhusbloggingene dine! Har savnet en oppdatering der, så nå var det jammen kjekt å få "sjå" litt! Jeg synes du er en suuuuperflink hobbygartner, og hadde jeg bodd nærmere, skulle jeg jammen meg ha benyttet meg av Rucola-tilbudet!!!

    Stå på videre!!! Mange gode klemma fra Marie:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skjønne Marie! Hvis jeg har noe å høste, skal jeg ta med neste gange jeg er i MOLDE <3
      Love to you :)

      Slett