søndag 15. juli 2012

rett ut døra...

... og oppover

sånn ble det da junior skulle
velge
turmål


hvorfor reise laaangt av gårde
når vi kan gå


rett ut 
og
nesten rett opp?


godt spørsmål


- og faren pleier å stille akkurat det samme spørsmålet :)


etter min 
100% 
aktivitets -
"situasjon" 
de siste døgn

kjente jeg absolutt
at
jeg har kropp


en sliten kropp


ganske stiv og støl
etter
bøying 
under og rundt
og
strekking
over og forbi


men nå er jeg i mål
og jeg håper
skipperen
blir glad når
han kommer hjem :)


nei, det kommer ingen
"før og etter"-reportasje...


 et 
turmål 
som ligger 
900 høydemeter høyere opp
enn 
utgangsdøra
virket
bittelitt
slitsomt


fryktelig slitsomt...


men det ble som
junior
ønsket


jeg fikk bestemme tempo


og
det ble en
trivelig tur


:-)


deilig vær
bare litt regn
og litt sur vind
mot toppen


ellers
sommer 
:)


Selma, junior og mamma på tur...


sjeldent
 og desto mer verdifullt


tusen takk til turfølget


mamma fikk en
glad
dag


her kommer bildene


(klikk på dem og de blir større..)


mot Nivane, ja... og vi fant blåbær
litt sure, men blå!!


Variabel himmel, blomst og bie,
hund med eier og utsikt mot Hovdeåsen


Oppover - oppover - oppover
mot Såta og Nivane


Mot Ørstavik og opp mot Såta og Nivane


Kvile og en rød flekk...
det var mange røde flekker..
takk!


bie på blomst, junior med selma,
tiriltunge og Såta


Selma i fokus og Selma ute av fokus...
 men fin rosa mose
Saudehornet i tåke
og en bille som
junior tok bilde av :)


toppbilder...
og det er litt morsomt å kunne se hjem
fra Såta ser vi huset vårt,

700 høydemeter lenger ned...
bildet oppe til venstre




i dag funka faktisk


ut på tur - aldri sur :)


og det 
er
sommer


tror jeg

13 kommentarer:

  1. Herlige bilder sammen med Junior! En tur å gjemme i skattekammersen:))

    Som jeg gleder meg til å være med:))) Veldig mye:))

    Klem på klem:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja gjett om turen vil gjemmes:) Verdt mer en allverdens 100%-innsatser :)

      Gleder meg jeg også!! Og godfølelsen er der, så jeg har troa :)

      Tudeluuu og juhuuu <3

      Slett
  2. Takk for turen!<3

    SvarSlett
  3. Så fin tur dere har hatt igjen!Sprek mamma og junior,og Selma er bare så herlig der hun rusler avgårde!Masse feel-good bilder!God mandag fra meg!:):)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette var faktisk en feelgood-tur, selv om jeg var rimelig sliten fra før:) Det var noe med hele atmosfæren - helt hærlig :)

      KLemM

      Slett
  4. Genialt å bosette seg sånn;-). Og nå gleder vi oss til å treffe junior:-)

    Kari Britt

    SvarSlett
    Svar
    1. :) Ja, ikke sant :) Denne turen skal jeg ta deg med på hvis du vil :)
      Junior er på bussen om en halv time! Vi sees onsdag :)

      KLemM

      Slett
  5. Så kjekt å sjå bilete av både deg og junioren din! Du er flink med desse turane du, Marit.... Håper sommaren din er supergod!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Tove!! Turer er bonus i hverdagen:)

      Idag skal jeg på tur med en annen blogger, og det blir så spennende :))) Gleder meg :)

      Slett
    2. Og riktig god sommer til deg Tove!! Du vil savnes neste skoleår!!

      Slett
  6. Kjekt med deg Marit..
    Du legg ut på tur uansett,og klagar sjelden på været...
    En stor inspirasjon...sjølv om eg sjølv slit mykje med den omtala dørstokkmila... ;0)
    Kos deg vidare på tur!!

    PS:korleis går det med livet i drivhuset,snart tid for å prøvesmake ;0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Gry!

      hahaha :).... prøver å komme på tur uansett vær, men jeg har jammen fryst meg gjennom endel mil, også .... og bare drømt om varmt bad og kakao :):) Men kalde minner er også ålreit å se tilbake på:)

      Drivhuset står, og innenfor veggene er det mange grønne planter med blomster på:) Ikke noen frukter ennå..... kommer de, skal jeg legge ut bildebevis:)

      God sommer

      Slett