søndag 5. august 2012

Det fins horn i Volda også...

...og ett av dem ligger 
nesten 
i sentrum


Rotsethornet

en klump på 649 moh

som har 
hilst pent på meg
hver gang jeg har entret
Volda 

og det er veldig-veldig mange ganger

jeg har tenkt 


sikkert
1000
ganger

at
opp 
på dette
hornet
må jeg da klare å komme meg

men det har blitt mange
tanker

og lite eller ingen 
bevegelse mot eller på det

helt til for noen dager siden 

Rakel ville gjerne være med 

juhuuu

jeg kjente nesten på en slags
høytidelighet 
i det turen startet der ved tunnelåpningen


Rotsethornet 
endelig


etter snart 19 år som sunnmøring

juhuuuu

se der... litt utsikt fra turen opp
-arbeidsplassen min-
flaks for meg at jeg har ferie

plutselig ble det veldig bratt
ja, veldig veldig bratt
bra Selma var igjen hjemme

rett opp, altså... men fjell utstyrt med
kjetting, trinn og tau
gjør veien opp relativ enkel
ja, hvis kondisen er ålreit da...

pjuuuhhh

heldigvis syns jeg det er utrolig kjekt 
å fotografere
så jeg får mine etterlengta
pauser



smart :) 

jeg ser meg tilbake - nedover altså
forelska meg litt i den kjettingen...

Volda - Ørstabygdas gode nabo?

ett blåbær er bedre enn ingen...

...og kanskje litt penere enn dette...

Aksla var en velsignelse
her flata terrenget litt ut
og jeg kunne puste

og innhente nye krefter


(tror dette båtpusseprosjektet i fjøra har fjerna
superkreftene mine denne sommeren...)

pauseblomst - litt fin daaaah

 tåke på toppen
har vi blitt gode på

men vi klarte å telle fire varder

...og Rakel syns det kunne blir
litt for mange
smilebilder...


pleier egentlig ikke å skrive i disse bøkene
men av og til gjør vi et
unntak
særlig i Volda :)


fornøyde og smilende på tåkehorn
og på deilig mose
svært myk og behagelig topp

ååååh, hvem knipsa der...?

jeg digger myrull
denne var skikkelig kul


jeg spiser gjerne blåbær
for å tilsnike meg en pause

vakker datter

mora ser helt "dratt" ut
sliten
men litt fornøyd

myrull er fint - saueull også
om denne sauen bokstavelig talt
dreit i oss
syns jeg den var litt søt

lurer på om sauen har tatt patent
på denne piercingen..?

*


dermed var 
Voldas
horn besteget

men jeg lurer på om jeg
ikke må
tilbake igjen

vi fikk jo ikke
"skuet 
utover land"

siden tåka absolutt 
ville omslutte oss
denne dagen

så på gjensyn, altså :)

8 kommentarer:

  1. ju huuu ... ka kule bilder

    eg og tar pauseblomsterbilder pauseblåbær eller rett og slett berre ein kort lita pause - innemellom dei bratte stega

    og det såg da fint ut - den klumpen ;)

    monikaklemma

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha...jeg flirer når jeg leser kommentaren din:) :)

      Ja, det er en fin klump... må tilbake! :)

      Slett
  2. Så fine bilder fra en flott tur!:)Den kjettingen..det såg litt nifst ut.. for meg med en anelse høydeskrekk!Dere er sååå spreke,Marit Rakel, blir så imponert av alle turene dere går!:):)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :)

      Det var bratt, men ikke nifst, tror jeg.... har aldri opplevd så masse hjelpemidler i fjellet ;) :) og det er jo fint, så kan enda flere gå der:)
      ....og jeg er ikke veldig sprek, altså, for det går ikke veldig fort, vet du:) Opplevelsen er det viktigste --> Se, lytte, føle, smake og puste :)

      Slett
  3. Plustelig savnet jeg litt nordavinden hjemme! For en flott tur! Det må jeg si...veldig veldig bra at Selma ble hjemme ja:)))

    Kjente fjellduftene helt til Kreta....det er varmt her!!!! Men vi ser mye og opplever mye:))

    Kretaklem:))))

    SvarSlett
    Svar
    1. <3 <3 <3 Ser at du ikke har blitt svart:( Veldig lei meg for det... noe har oppstått i min verden... og dermed skjer det som absolutt ikke skal skje...men tankene mine var jo hos deg nesten hele tiden :-)
      Og jeg skal tilbake til Kreta sammen med Sjur, det vet jeg sant og visst ;.)

      Slett