søndag 12. august 2012

en kajakk, en båt, en hund og fjørefanter ...

vi skal ta en pause nå

fra
livet som
støvete og skitne
båtopppussere
med tre p'er

ferien er over

selvfølgelig
fant
varmen ut
at den
ville komme på besøk
akkurat nå

og varmen må bare komme altså

varmen 
er alltid velkommen

men hvorfor kom den
ikke før
spør jeg 

fordi du elsker å vente
suser vinden i mitt øre

åååh
jeg som er verdens mest utålmodige
menneske

vinden tar feil

men 
altså

båtopppussepause
og
sol
og varme

derfor
 skulle kajakken
få prøve
Ørsta-fjorden
Emil gjør seg klar

han har vel padla omtrent 1 gang tidligere

Selma lurer på om hun skal få sitte
oppi den rare lange båten
fjøre-detaljer...

- oppmerksomt nærvær -

Selma fikk ikke være med

Emil skulle holde seg 3 meter fra land,
men havna langt utpå i søking etter bølger

mora klarte å ikke få panikk
det vil si
jeg fikk panikk
men holdt panikken helt for meg selv

matpause i kajakken

Selma titter på matmor med et blikk
som er til å dåne av
men nei, Selma fikk ikke mat

Selma lot seg ikke lokke lenger ut heller

Selma nekter å svømme

Selma kan vel aldri kalles vakker
men noen ganger er hun litt
vakrere enn andre ganger

Selma er forresten svært vakker innvendig <3


og helt til slutt

litt båt

bare for å vise et lite stykke arbeid
som ble uført
innimellom
gårsdagens latskap

én av sidene er ferdig
klar for olje
og
mange lag med lakk
men nå er det pause til
september

så da er det vel bare å nyte varmen :)

2 kommentarer:

  1. Det beste med å lese bloggen din nå Rakel er at jeg kan høre stemmen din når jeg leser:))))

    Selma er vakker:))) det er matmor også der hun prøver å holde panikken for seg selv:)))

    Sååå godt å være hjemme til tåken selv om jeg kommer til å savne det lettvinte liv, er det livet med utfordringer, gleder og sorger det beste:)))

    Vel hjemme igjen klem:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Du er så søt! Tusen takk, Jill!

      Og du sier noe... det lettvinte liv er jo deilig og litt bekymringsløst, kanskje... Men det er jo livet akkurat her og nå - i sol eller tåke i hverdagen - som er tilværelsen :)

      Nå skal jeg ned i drivhuset - og resten av dagen skal bare være laaaaaaaaat :)

      KLemM

      Slett