tirsdag 2. august 2011

Det burde følge med gartner til enhver hage.....

Den gangen, for ca 14 år siden, da vi skulle bygge huset vårt
var jeg (høy)gravid med minstemann, og syns det var mye morsommere å anlegge hage enn å holde på med sånt mannfolkarbeid, som husbygging er!
Med friskt mot, men uten særlig kunnskap, ble stein-hauger og jord-dunger flatet ut til en noenlunde flat gressplen (sportsplen til røff bruk) + utallige blomsterbedd
+ en uhåndterlig skråning....
14 år har gått.........
Det er en fornøyelse å eie en hage når frukttrær, blomster og bærbusker står i full fargeprakt,
men hva skuer mitt øye mest?
Ugress ugress ugress ugress ugress........
og hvorfor i allverden vokser det som ikke skal vokse så utrolig mye raskere, og hvorfor i allverden er det som ikke skal vokse så utrolig mye grønnere og frodigere enn de edle vekster???
siden jeg ikke digger ugress, og ikke har gartner, måtte jeg få hjelp av en av mine egne.... ikke barnearbeid....jenta er over atten

det var i første omgang disse jeg ønsket fjernet
Skvalderkål...bare navnet er til å skjemmes av........

Da jeg returnerte, sikkert fra et viktig møte,  var arbeidet utført, trodde hun....("hva var det egentlig jeg skulle fjerne??" spurte hun)

Joda, grønt er grønt..........


og alle bregnene i muren var klippet sirlig av......
solid arbeid, men angrepet var gjort mot feil plante...

ganske morsomt i grunn
..........og alt vokser jo ut igjen.... et annet år.....

Derfor: I sola i dag, etter å ha ropt på gartneren -
som likevel ikke dukket opp,  

tok jeg en liten lukerunde i det laaaange blomster-beddet.....
det ble noen ruske-hauger...... bortetter...


deretter måtte jeg rake....
etter lyset på bildet å bedømme,
ser det ut som jeg befinner meg i
paradis,
noe som absolutt ikke stemmer ......


.....men hva skuer mitt øye....... har noen vett til å nyte den varme sola?
se på Selma der hun ligger under morelletreet..... helt bedårende....

......jenta på bildet har nok tatt seg perm uten lønn pga gårsdagens tabbe ;)


Og selma kan bare ligge der....
her er hennes blomsterbedd....rop ut den som ser
blomst...

ergo: hunder har heller ingen gartner....

frua har disse,
som har kommet opp helt uten gartnerhjelp.....

mulig det er ugress,
 men de er iallefall røde og ganske fine....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar