onsdag 17. august 2011

Kjempebekymringsdukker fra Guatemala.......

 .........til de riktig store problem....
4 små dukker...... 5 - 7 cm høye


Jeg har mine Buddha'r og min Frida som jeg håper skal gi meg

positiv energi!

Ved å se på livet de levde blir jeg inspirert, og legger forhåpentligvis

 bedre merke til
alt det gode i livet!

Kjærlighet og styrke er viktige ingredienser i tilværelsen, syns jeg!

.....og kanskje en smule optimisme....... her er jeg bittilitt dårlig....



Men så har jeg disse

 Kjempebekymringsdukkene
-til riktig store problem.....og sikkert noen litt mindre-

som jeg fikk av en svigerinne!


Om disse dukkene står det skrevet på lappen som følger med:

"I følge legenden vil små barn fra Guatemala fortelle dukkene om sine bekymringer før de skal i seng (kun èn bekymring pr dukke). Dukkene legger de under hodeputen, og når de våkner om morgenen har dukkene fjernet alle bekymringene."

Fungerer dukkene for barna fra Guatemala, er jeg sikker på at de fungerer for barna fra Norge også - uansett alder..... jeg må bare huske å legge dem under hodeputa
 i natt.......

så kommer optimismen til å blomstre i det problemene svinner hen, 

tenker jeg!

Dukkene er så fargerike og fulle av styrke - akkurat som Frida:




 dukke nr 1
- dette være mora -




 dukke nr 2
 - dette er sikkert tanta -





dukke nr 3
- dette er den smarte...liten luring -




dukke nr 4
- den minste - med det største hjertet -

 Tankens kraft er stor,

 så her gjelder det bare å ha trua...



Hilsen Marit-mor....... Rakel er ikke klar enda - til å skrive ...... tålmodighet er en dyd!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar