tirsdag 4. oktober 2011

Molladalen....

"Men hensigten, spør folket,
meningen & maalet?
Der er ingen hensigt, der er intet maal.
Tindesporten er meningsløs som selve livet,
-derfor kan dens trolldom aldrig dø."

(Peter Wessel Zappfe)

*


Alle som har vært så heldige å få oppleve Molladalen,
tror jeg har fått en opplevelse for livet.

Det er nesten nok å stå i Molladalsporten og skue 
innover og oppover!

Fjelltakker og fjellpigger kneiser i været. Det ser ut som et alpelandskap fra en annen verden...

Det er bare å suge til seg av alt denne dalen har å tilby, 
- om det er lokkende tinder eller nakenbad i vannet,
....eller noe helt annet!

...... hvis ikke tåka ligger nedover herligheten, da...

*

"Fjellets vildhet, storhet og suverenitet er ikke 
geologiske egenskaper,
men betinges av relasjonen til det opplevende i mennesket." 

(Arne Næss)


*


Tåka lå nedover pinakler og pigger den dagen planen var 
å bestige Bladet.
Heldigvis: Værgudene ville bare erte oss litt! Ikke før vi stod ved foten av Bladet seiret sola over alt som var grått!


Bildene forteller, litt....


*

"Leve, det er vel å oppleve noe, - ikke slepe seg daue omkring!"

(Nils Collett Vogt)


*

















"Jeg vil opad, højt, paa den bratteste tinde,
jeg vil endnu en gang se solen rinde"

(Ibsen)













"Står man ved målet, angrer man ikke reisens møye og besvær."

(Aristoteles)





"Store oppgaver skal man ta fatt på, - ikke overveie."

(Julius Cæsar)












"Vår frie vilje kan ingen røve fra oss."
(Epiktetos)

*

Jeg skal tilbake til Molladalen!
Om det er for å bestige tinder eller bare nyte naturen, vet jeg ikke, men tilbake skal jeg!

2 kommentarer:

  1. Molladalen - en favoritt!

    Vakkert Marit, bare helt vakkert!
    Dere har hatt en fantastisk tur ser jeg:))

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Jill!

    Tenk så priviligerte vi er som har så mye natur rett utenfor døra:)

    ..og jeg som bare har vært lat idag.... men i morgon..... regn i håret og på snuten til Selma <3

    SvarSlett