mandag 3. oktober 2011

Stress ned med - kajakk

Det finnes vel ingen farkost som har gjort meg 
så adrenalinsint 
som en kajakk....

.....for ikke å snakke om 
dødsredd

*




Etter flere kajakkturer sammen med kjæresten min,
som er verdens mest tålmodige, fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe med mitt dårlige forhold til kajakken...
og til mitt dårlige forhold til vannet 
som føltes så truende nært...

Bølger var bare skumle!!!


*kjæresten min*


Derfor:
En sommerdag (ikke i år, altså) tok jeg kajakken min, 
satte den på fjorden og 
hoppet selv oppi.

Deretter vugget og rugget jeg til kajakken gikk rundt;
-plupp-
Raskt sklei jeg ut av kajakken!
Vertigo-følelsen var merkbar,
men,
jeg kom meg opp over vannoverflaten
og pustet...
*
dette gjorde jeg 1 gang
2 ganger
mange ganger

*
Resultatet ble som ønsket:

Jeg ble venn med kajakken
&
jeg ble venn med vannet
&
jeg visste at jeg ville klare å komme meg ut av kajakken
&
jeg visste jeg ville klare å komme meg oppi den igjen!

Jeg var trygg!

*

I ettertid har kajakken bare vært kos.

stresser jeg faktisk ned med
kajakken! 

Nærheten til det våte element er nå 

beroligende
avslappende
berusende 
&
antistressende

Anbefales :-)






















































Bildene er fra Kjeldsund-området!

Deilig og ferdes mellom holmer og skjær

en nydelig dag

 i slutten av september 2011.






2 kommentarer:

  1. Det var en flott beskrivelse av det å lære seg å padle:))) ro og stillhet...god terapi:)))

    Kanskje vi padler på hverandre en dag:))

    SvarSlett
  2. Har ikkje prøvd, men tek med råda dine om eg skulle kome bort i eit høve til å prøve:-))

    God tur:-)

    SvarSlett