søndag 8. april 2012

Solgul påske...kapittel 1

...det var jo akkurat 
det
jeg ønska meg

gul
sol 
fra høy
blågul himmel

bare sol
solo
appelsin
kvikklunsj
l

(så enkelt...)

Påskas innslag av gul måne! Til og med helt rund!


ja, for når jeg tenker 
på påske
er
det
gul sol
som automatisk
dukker opp
i hodet

gul 
påskesol
mot
bleik hud

lukten av 
gul 
påskesol
mot 
svett hud etter
skitur
i grovkorna påskesnø
med gult klister under skia...

så ble det ikke helt sånn...

 - det kom riktignok masse påskesnø

men ikke snø for gult klister
nei, nysnø:
pudder
pudder
pudder

og mange gledet seg stort :)

jeg kunne jo skrevet at jeg gledet meg
jeg også,
men jeg gjorde ikke det, egentlig

jeg ønsket bare 
sol 
og varme 
og
litt sliten 
påskesnø

og gode venner

Ikke den lykkeligste påskekyllingen jeg har sett...

men
gode venner ble det iallefall

og siden 
denne påska ikke
ble av
den tradisjonelle(?)
solgule
sorten

følte jeg at
jeg måtte
lage mat
av den
utradisjonelle sorten

sushi - for eksempel:

...og hvis noen tror dette er komplisert,
kan jeg herved avlive myten!
du trenger bare litt dårlig påskevær
for å slå deg til ro i kjøkkenkroken....













husbonden sørget for påskelammet
og
familievenner
sørget for
god påskestemning...

det ble
god påske
rundt kjøkkenbordet
i alle fall...

..og kanskje beveger vi oss ut i kapittel 2...



4 kommentarer:

  1. Fantastisk gult og kult !
    Helsing Erling

    SvarSlett
  2. Sushi:) min favoritt!!! Men er jeg flink å lage selv? nope!!! Kanskje jeg må lære meg:))

    SvarSlett
  3. Du Marit du Marit..du kan kunsten å sette stemningen
    Love Grethe i Bodø

    SvarSlett
  4. Du Grtehe du Grethe!! En sånn kommentar gjør masse med meg! Fantastisk og tusen takk:-)
    Du og din mann er utrolig nydelige! Håper å få med meg Sjur nordover til dere en gang! Han ville ropt hallelujah...og dermed var tonen lagt:)

    SvarSlett