søndag 8. april 2012

Solgul påske...kapittel 2

... okei da,
jeg overgir meg!


(I surrender - syns dette er så vakkert på engelsk)


Uansett værforhold

jeg jo en tur 
ut
når det er 
påske
 - ut i naturen,altså
og spise appelsin!


nesten tragedie - jeg trodde appelsinen var gul 


...og når
jeg tenker
meg
godt om
så har vel denne påska
hatt litt bedre vær
enn vi var 
lovet


iallefall hvis vi lyttet til
værvarselet
fra yr.no
før påska snødde inn...


at noe blir bedre enn
forventet
gjør meg sjelden 
trist eller lei


da månen fant ut at den
ville bevege seg
opp på himmelen
langfredag
for eksempel...
gisp!
Vakkert - vakkert- vakkert


Månen henger stor og fin like over Storetinden


Dette er månen, altså, ikke ei lampe...

Når himmelen er uten 
skyer
er det lett å legge 
turplaner
for neste dag


og vi så gjorde


Neste dag ble 
riktignok
ikke 
påskeblå 
med 
gul stor sol


men
-ikke snødde det
-ikke regnet det
ei heller
 -blåste det


bålkosedagen 
skulle gå av stabelen


tenk deg;


svarte pølser
lukten av lett svidd mårpølse
blandet med bållukt
sjokolade
gyllenbrune marshmellows
kaffe
kakao
&
påskeegg


mmmmh...


2 glade gutter i påskefarger (?!)
og ettellerannet med flagrende ører

Selma - snart 3 år

Gjennom granskauen - vent!!! - jeg må ha litt snø, sier Selma - tøøørst!

Et merkelig fenomen oppå himmelen - tror fenomenet heter sol

Emil, for andre gang med telemarkutstyr på beina - tungt ja, selv opp til Kvanndalsvatnet - hvor søskenbarn samles :)
Her skal det hoppes

Tøft nedslag

Noen leter etter påskeegget...

Luftig! Rett over hyttetaket!

På vei helt rundt - 360 (uttales; tre-seksti) altså!

Flott opptrekk

En familie-hærskare rundt bålet - KOS :)
Sjå kor ho "tegner og forteller"... mon tro... er det filosofering over hva som kom først - høna eller påskeegget?

Men hvor er dette påskeegget??

OK - da hoppes det i stedet - påskeegget var vel bare en bløff

Hopp med grab (?) - trodde det var sånn snøbrett-syssel...;)

Ikke helt fortrolig med denne "løse" hælen...
Studering av hoppstil og innsats... disse karene lot seg lokke på hoppkanten :)

Storetinden 
Den som leter - skal finne :) Og her er påskeegget funnet!! Stor glede:)
Ord for dagen...

Og hva var alle enige om :)?

tusen takk 
for en
god påskedag
med streif
av sol
himmelen

og med sol
hjerte og sinn

:-)



6 kommentarer:

  1. Ser ut som jeg har sittet å ventet på en påskeinnlegg fra deg:))) hehe! Jammen jeg har jo det:)))

    Nansen er også snart 3 år nærmere sagt i Juli.

    Herlige påskebilder Rakel:))) Forsatt God Påske til deg og familien:)

    SvarSlett
  2. Jill!! Så søt du er! Tusen takk :)
    Først i dag vasket jeg ut bållukten av håret...hahaha..... elsker lukten av bål, men nå skal jeg tilbake til sivilisasjonen så jeg tenkte det var best å fjerne bålrestene :)

    Nå spiser jeg sushirester og venter på grønn vår :-)

    Lev vel!!

    SvarSlett
  3. Dokke e flinke å kose dokke :-)
    Asbjørn

    SvarSlett
  4. Kjære Asbjørn!
    Vi gjør bare så godt vi kan! Det er den viktigste regelen(4)...gjør så godt du kan <3

    SvarSlett
  5. så koselige bilder ;)

    nyt - nyt

    monikasmil

    SvarSlett
  6. tusen takk! sier jeg, og sender smil tilbake :-)

    SvarSlett