tirsdag 10. juli 2012

Himmel og hav...

eller bare
himmel..?


da Rakel-datter spurte
i går

"Saudehornet etter middag, mamma?"

tenkte jeg
dypt der inni hjertet
mitt
at
det ville bli en heller
grå
opplevelse...

baaaah :-(


var jeg egentlig
klar for
den 
turen?

Slitsomt!!!

Men siden 
Rakel snart reiser
og jeg
"mister"
en god turkamerat

tenkte jeg

grip muligheten, damen!!!

Grip dagen
grip muligheten
bit tenna sammen
og

ut på tur!!

Så jeg svarte
tappert

"JA, det er greit:)"

Juhuuuuuu 

:-)


(klikk på bildene så blir de større)
på skaret mellom Vallahornet og Saudehornet... 
grått og hvitt... 
men det var ikke kaldt
"vi går så langt vi kommer", sa Rakel... 

ja, vi gjør vel det, tenkte jeg...


...og vi holdt på å snu, 
men så kom det en fjellfante fra toppen...
 og vi kunne bruke spora hans! 
Ja, det ligger en del snø i sida, 
så stien forsvant innimellom!
Og det var grått og jeg var sliten... 

men så kom sola...

...og himmelen var blå... 
og under oss lå skyene som et hav i opprør...

og vi måtte bare glise over dette 
eventyrlige skue...


...over tåka var himmelen nesten blå
 og bare noen svarte pigger kommer til syne
og dette var ikke eventyr... 

dette var virkelighet

...og minner og tanker strømmet på i det jeg tok bilde "bakover"...
det var nesten som tåka symboliserte 

det drama som utspant seg i området 
for en liten måned siden... 
Asbjørn...

og bilder ble tatt mot 
øst og mot vest og rett ovenifra :)


og vi fikk skikkelig sol-energi
- tusen takk til Saudehornet

 som tok så utrolig godt imot oss
tross et dramatisk gufs som fjellet har fått...
for min del i alle fall

*

... og da damen kom ned til skaret igjen, 
var stilen litt annerledes...

- lykke - og glede - og takknemlighet


Juhuuuuu :)


- og takk til
Rakel-datter
som ba meg med på
tur

<3



12 kommentarer:

  1. Fantastiske bilde!<3

    SvarSlett
  2. Fantastisk flotte bilder! Og så deilig å tenke på at man "bare" må komme seg gjennom den grå, triste, tunge tåka, så skinner sola på den blå himmelen på andre siden! :) Herlig blogg-innlegg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååh, tusen takk Magni! Ja, det er mye symbolikk i denne turen, men den er god å ha med:) Tusen takk for at du la igjen noen ord!! Det betyr masse:) Fikk se mange fine bilder av deg og familien din i dag! Herlig gjeng! <3 <3 <3

      God KlemM

      Slett
  3. Once in a while, right in the middle of an ordinary daylife, the nature gives you a fairytale!!!!

    Wow og dobbelt wow! For en opplevelse, kjente den helt hit! Vakkert Rakel:)

    Den turen du snakket om er jeg helt gira på sier Nansen!! Vi går gjerne helst turer han kan klare. Og besøke flere topper på engang er jo helt fantastisk!

    Jeg vet ikke når du har muligheter men jeg har endel fri fremover:)))

    Snute og klem:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg får tårer i øynene av det du skriver, Jill!! Men dette var jo et eventyr midt i et helt vanlig liv :) Fantastisk tur!

      Og du tenker at de fire fjelltoppene vil være helt perfekt ;)
      Så bra :) Da tar jeg kontakt så snart jeg ser det er litt bedre meldinger... idag henger skodda lenger ned enn igår...

      Men hvordan er det med helgene dine? Da har jeg fri...

      Du kan svare meg på facebook (innboks), og det hadde vært helt ålreit med et telefonnummer :-)

      KLemM <3

      Slett
  4. Takk for turen, og humør, og glede, og samtaler og litt latter :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og i like måte, min kjæreste datter <3 Jeg vil savne deg, men unner deg luft under vingene! Fly min datter, fly.... ut i det fri <3

      Slett
  5. Fantastiske bilder, nesten uvirkelige!:)Som å fly over skyene, for en spesiell opplevelse denne turen må ha vært..på flere måter..!Opplevelse å se bildene også!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. .....nesten som å fly over skyene ja, bare enda mer oppmerksomt nærværende! og siden vi ikke forventet dette i det hele tatt, ble det veldig mektig og rørende og følelsesladd!
      Rart, sårt og godt på samme tid <3

      Slett
  6. Nydelege bilete!

    Takk at du deler :-)
    Ekstra spesielt med tanke på det som har skjedd der inne.

    Varm sommarklem sjølv om skodda heng tungt....

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, dette ble veldig spesielt. Utrolig natur og et fantastisk møte med sola.... og så kom minnene.... men alt dette ER livet! Selv om det er sterkt, gir det en slags mening :)

      Riktig god sommerklem fra tåkelandet tilbake til deg (tåka subber helt ned i fjorden nå i kveld.....)

      Slett