søndag 29. juli 2012

Mitt skip er lastet med....

kaos

juuuhuuu

:)

ja akkurat nå er 
mitt skip
lastet med
allverdens
ting

unnskyld
-vårt skip-
(skipet er felleseie)

masse
materiale 
og 
redskap
skjuler
nesten
alt
det som
er 
noe å snakke
om

tror jeg

men 
før 
orden
råder
kaos

kanskje

det har jeg
erfart
tidligere
og
det
trøster jeg meg 
litt
med

jeg ser på
kaos
med
stoisk ro

(?)

(les: "jeg prøver tappert" i alle falle)

skipper
med frue
skal tilbringe
ferien
i båten

og det
kan jo låte
svært
hyggelig

og det er det jo for så vidt

men 
båten er 
fremdeles på
land

og det er 
1000
ting som
må gjøres

og det er
uvisst
hvor
lang 
tid
det
vil gå før
tresnekka
flyter (!)
vannet

skipper med frue i
arbeidsantrekk 

heldigvis står båten i 
naustet


ute regner det masse


regndråper på vannet
(Ørstafjorden)
grått - i - grått
og detter er et farge-bilde, altså 


ny motor med flott farge og
sikker mange andre gode egenskaper

septiktank  
porta potti er over og ut

ligger endel andre ting her også
skrujern, sparkel, sandpapir, lim...

(jeg har blitt en reser med sparkel...)



hyller på badet
disse er fantastico
skal bare males
og få en siste finish


dette er en sånn dings som skal være oppå taket
jeg lovet skipperen og pusse og shine den
så den ville se perfekt ut
jeg er litt usikker nå, men den får duge



oppvask-kom og skippersete står på halv tolv der bak
og over absolutt alt - er det støv
krøllene mine har blitt lysebrune pga av
pussestøv

maling og white sprit og pensler pakka i plast
klare for neste maling-strøk

nytt rundt vindu
for å kunne se
rett gjennom
båten
litt fint da

en sånn dings som sitter på luker  i golvet
slik et det er enkelt å åpne dem
denne har jeg montert


måtte frese og greier...litt stolt:)

utrolig hva jeg lærer om dagene
jobber så det gnistrer
her pusses skruer som er littegranne
for lange, vekk
morsomt

følte meg litt som en tannlege
-what a sound, liksom-

kjøkkenskuffen er på plass
her mangler bare selve benkeplata


den er klar
mangler bare olje



noe er det med det meste...
frua har laga skuffer
med fronter
ikke 100% perfekt

frua er fornøyd

veien fra strikkepinner 
til drill og sponplater har vært lang

m m m m m
pause-kos
ungene har vært i utlandet og handla godteri til
skipper'n med frue

helt norsk
sammen med pulverkaffe og en kost (?)

kaffe kaffe kaffe
og noe annet...

"kjekt å ha" - ting
ligger
rundt omkring
overalt

dette er historisk -
verktøy som henger på plass

ett hjørne i naustet
et av de bedre hjørnene
til og med utstyrt med redningsvest

skipper og en assistent
diskuterer tak
isopor-plater skal skjæres til
og legges oppi taket


nesten ferdig her
utsikt mot fjorden
hovdebydga "over there"



ett øyeblikk mellom regnbygene

skippern og frua

ser vi slitne ut?
det stemmer nok
men det er bittelitt
lykke der
også
sånn går nu dagan
for to
ferierende

det vil si
sånn gikk dagene

nå 
har alle barna
returnert fra
ferie
og
da må nok dagene 
justeres litt


skip - o - hoi 


1 kommentar:

  1. Det blir jammen godt å få båten på sjøen:)) litt misunnelig:))

    Bildene av dere to turtlene var kjempefine:)))

    :))

    SvarSlett